måndag 14 maj 2012

Uppväxten

Fick denna underbara bok av min farmor. Skoj att få läsa om sin fars första år nu när man själv har en liten. Dessutom är det viktigt för mig att få berätta för Mathilda om honom då han dog när jag var liten.

Det är så intressant att få höra av farmor hur det var på hennes tid. Oj vad glad jag blir att jag lever på 2000-talet när jag fick höra om hennes förlossningar. Mycket har blivit bättre men oj vilket härligt hemmafru liv farmor verkade ha. 

Jag vill ge Mathilda samma underbara uppväxt som pappa verkar ha haft. Mycket lek i naturen, nakendopp i havet, skärgårdsliv, seglatser, och frihet men med bestämda ramar m.m.  

Pappa som liten

Härlig bild på pappa

Skärgårdsliv

bad i havet och lek i pölar

1 kommentar:

  1. Vilken fin gåva från Farmor.Din pappa var underbar,den bästa man kan tänka sig.Låt mej få ge en henne sitt första dopp i havet vid Farmors strand.Matildas mormor.

    SvaraRadera