torsdag 3 maj 2012

Lammungar, fölisar och fågelungar

Idag har jag gått en underbar promenad i Häringe naturreservat med syster, mamma, och så Mathilda och Tuva såklart. Ädellövskog med marken täckt av vitsippor precis vid havet. Otroligt vacker miljö, speciellt så här på våren.

Finns det något bättre än att vara ute i naturen! Jag får sån kraft där. Det är dit jag går när jag är ledsen och när jag är glad.

En annan sak man får energi av är våren. Varje vår blir jag lika förvånad över hur pigg man blir. Jag blir lycklig när jag ser hur knopparna sväller och allt som sett så grått och trist ut får nytt liv. Som ännu ett bevis på att våren är här på allvar var alla nyankomna vi fick se idag; en liten fågelunge, lammungar i hagen och ett väldigt färskt föl på granngården.

Nu sover nog både jag och Mathilda gott i natt!

1 kommentar:

  1. Visst är våren den bästa årstiden, snart är vi ute på nya äventyr igen. Kram

    SvaraRadera