torsdag 10 maj 2012

Mormors gamla symaskin

När jag kom hem möttes jag av denna syn. Niklas satt å lagade klätterbyxorna (som ni kanske läste om i förra inlägget :) ).

Jag som trodde att jag inte hade någon symaskin! Jag hade bara förmodat att den inte fungerade utan tog den för att den var så vacker... och med hopp om att den kanske skulle gå att laga (från min kära mormor som gick bort för ett tag sedan). Det finns bara raksöm, så visst användandet är begränsat :)  Jag bara älskar nyttoprylar som är vackra. Jag gillar inte pynt utan de ska ha funktion.







2 kommentarer:

  1. Vilken tur att en av oss vet hur en symaskin fungerar då ;-)

    // Symaskinisten
    (som villigt erkänner att han vet hur man syr pga sitt eviga förstörde av allehanda klädesplagg)

    SvaraRadera
  2. Hahaha. Där lärde jag mig någonting nytt om dig bror! Helt underbart ju! Förstår din förvåning Johanna!
    Symaskinen är helt fantastisk! Kul att den fungerar :)

    SvaraRadera