söndag 17 juni 2012

Min underbara gud son

Idag var det dop för Theodor Johannes . Jag och Niklas fick äran att vara faddrar... Vilket hederuppdrag!

Theodor skötte sig exemplariskt i kyrkan. Prästen tyckte han va lite tung att hålla upp med sin 13 kg!

Jag kunde inte sluta le i kyrkan... Han va så söt när han undrande grimaserade; varför häller tanten vatten på mitt huvud. Prästen sjöng med så hög stämma att hon inte gjorde det lätt för oss andra att sjunga med.

Theodor fick äta jordgubbs-bakelsen alldeles själv på fikat. Oj vad vi skrattade :-)

Jag läste en fin dikt till honom skriven av Stina Noren:

Barnets önskan
Krama mig ofta så blir jag glad och trygg
Låt mig känna mig älskad även om jag varit stygg
Stå fast, ni som är vuxna, trots mina prövningar och test,
För även om jag klagar är ni ändå bäst.
Visa mig i handling vad respekt är för någonting.
Tala om att jag duger just precis som jag är,
Och låt mig höra ofta att jag är er väldigt kär.
Låt vårt hem vara ett ställe där tolerans och kärlek bor,
Och kom ihåg att man kan leka även när man blivit stor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar