torsdag 7 juni 2012

Kärleksbrev från Bjarne

Titta vad vi hittade under några lager tapet i Torpet. Skrivet på väggen i säng höjd. Det är så att man får rysningar... Vem var Bjarne Erik Glans, vad gjorde han på Sipängen i torpet, lever han och undrar om hans kärlek någonsin blev besvarad...

Försökte skriva rent det som stod;

Skrivet 16/1 1953

Bjarne Erik Grans
Lappfjärd, Österbotten, dagsmark, Finland

Minne
Ensam jag sluter blicken
En stilla månskens natt
Ingen som smeker kinden
Ingen som kysser
"god natt"

San Antonios ros
Dock skönare p..
Du som fick mitt hjertats ro
Jag vill sjunga min sång
Under stjärnornas gång
Ensam här vid Sipängen
Vi ?? Vad hon heter
Hon som fick mitt hjärtats ro
Åter skador ta bli en hemlighet
Nej jag kan inte håna ...
Hon heter "Astrid"

3 kommentarer:

  1. Spännande saker du hittar. Tänk om väggar kunde tala. Om du vill kolla upp det så finns det en Bjarne Erik Grans i Frövi, Västmanland. Han är 76 år gammal... när brevet skrevs var han 17 år. Kanske är det han :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej
      Tack för att ni hittat brevet.
      Är gift och har två barn.
      Hälsningar från Bjarne Grans

      Radera
  2. Hej Lena Tack snälla för att du hjälpte oss att hitta mannen.Lite rysningar fick jag när Johanna ringde och sa att hon pratat med han i telefon.Välkommen till oss när du har tid.Mycket roligt är det att fixa torpet.Kram Gittan

    SvaraRadera