tisdag 31 juli 2012

Rapport från Hälsingland!

Första dagen i Järvsö Bike Park var händelserik men slutade tyvärr med sjukskrivning för Robbin som oturligt fick en spricka i handleden och tvingades till gipsning efter en vurpa. Det konstaterades även att han skulle få en OBS-plats över natten för säkerhetsskull. Att slå i skallen kan ju faktiskt vara skadligt. (Robbin mår bra!)

Efter dagens sjukhus-siteseeing på Hälsninglands finest, Ljusdals sjukhus och Hudiksvalls sjukhus behövde jag stilla min abstinens och kollade upp något som kunde bjuda på lite action. Jag körde mot Hornslandet och Kuggören efter ett tips om att det kan finnas klättring där ute. Väl framme hittar jag en mysig liten fiskarby och mellan rökerierna precis vid stranden fanns det precis som utlovat fantastiskt fin sten. Dagen avslutades alltså rätt bra trotts allt, fin boulderng, jordgubbar till middag och ett sent bad i solnedgången.




MTB upp och ner på Blacksåsen
Idag tog jag en tur i Blacksåsen Naturreservat väster om Hudiksvall. Det var en fin belöning som väntade på toppen. Utsikten och nedfärden  var fantastiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar