onsdag 27 mars 2013

I brist på vindpinade brädor

Mina fina brädor som jag hittat på äventyr j skärgården har nu gått åt. Så tipsade mamma om att hon läst att man kan imitera detta. För att få den vackra grå färgen som naturligt vindpinade brädor kan man måla dem med te och ättika.

Så här gör man: måla med te och låt torka. Måla sedan med ättika som har stått några dagar i en burk med stålull i. Som finish målade jag med vit färg svagt med spretig pensel. Viola!

Dessa har jag använt till mina skedkrokar men tänkte även göra vackra skyltar av dem. Vackert värre!









2 kommentarer:

  1. Så vackert . Du är en riktig konstnär .
    Ska bli så kul med vår på torpet med dej.
    Kram Mamsen

    SvaraRadera
  2. Ni är ju så grymma! Ett riktigt bra team! Brädorna blev superfina ❤

    SvaraRadera