torsdag 14 februari 2013

Eufori

Idag började jag rida för första gången på många år. eller fel! jag har inte ridit lektion sedan jag var mycket liten och det var flera år sedan jag ens satt på en häst!

Jag ska rida western ridning på granngården hammarby. Western är en ridteknik då häst och ryttare samverkar avslappnat. Inga kickar i magen eller dragandes i skänkar. Allt handlar om samspel och små signaler i form av tryck eller balansförflyttningar.

Snacka om att det här kommer att vara guld för mig! Hela tiden måste man tänka på sin hållning vilket gör att du är i nuet konstant. Euforin när hästen fattar galopp och du fortfarande känner kontroll är total! Imorgon kommer jag ha ont i varenda muskel. Träning och mindfullness i ett!

Tänk att kunna rida som kvinnan i filmen...
http://youtu.be/ZVDIMew6PoM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar